Αναζήτηση Ετικέτας - σχολείο

RSS

Άρθρα

Βάζουμε «7» στο εκπαιδευτικό σύστημα

Του Απόστολου Λακασά

Η Ελένη, η Ιωάννα, ο Μιχάλης μαζί με άλλους 100.000 18χρονους όταν πάρουν το πανεπιστημιακό πτυχίο ελπίζουν να έχουν γύρω τους μιαν άλλη Ελλάδα. Όχι αυτήν  που θεωρεί ρετσινιά την αριστεία.

Hill’s Finger

του Νίκου Παναγιωτόπουλου

- Καλά θα κάνεις να ξυπνήσεις γιατί σε πήρε ο ύπνος πάνω στο πληκτρολόγιο, μου φώναξε η γυναίκα μου και πες μου αν θα βάλεις αυτό το φούτερ που λύσσαξες από προχθές  να σου ετοιμάσω. - Για ποιό φούτερ μιλάς; Τη ρώτησα. - Αυτό που γράφει HILFIGER.

Ποιο ΟΧΙ δεν είπαν οι Έλληνες

του Γιώργου Θωμαϊδη

Μπορεί, για παράδειγμα, η ομάδα που στηρίζει τη "ρήξη εδώ και τώρα", να στηρίξει τη ρήξη με την αναξιοκρατία, με την κοινωνική αδικία, με το πελατειακό σύστημα, με την υπανάπτυξη, με την άρνηση στην καινοτομία, με την καταδίωξη της συλλογικής και της καλής ιδιωτικής οικονομίας, με τη διαφθορά, με τη διαπλοκή, με τη φοροδιαφυγή, υπέρ των ασθενών και των περιθωριοποιημένων.

Bullying – από την πρώτη Δημοτικού!

Απο το fb του Ξενοφώντα Ίσσαρη

Ενα πόστ απο το Facebook του Ξενοφώντα ΄Ισσαρη με θέμα το Bullying. Το κάναμε copy-paste και το μεταφέραμε εδω...

Το bullying και η μαύρη κατσαρόλα

Nefosis A/Rubies and Clouds

Τα λατρευτά μας ΜΜΕ διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους για τον άτυχο Βαγγέλη. Πού ήταν όμως τα ΜΜΕ όταν αυτοκτονούσαν οι έρημες εκείνες οροθετικές -δήθεν- πόρνες; Δεν ήταν αυτό ένα καραμπινάτο bullying;

Γιατί ηττηθήκαμε ως κοινωνία

Του Τάκη Θεοδωρόπουλου

Η καταστροφή των σχέσεων εμπιστοσύνης σηματοδοτεί και την κοινωνική πανωλεθρία που έχει υποστεί η χώρα. Οπως έλεγε η Ρομιγί, χωρίς σχέσεις εμπιστοσύνης δεν μπορεί να λειτουργήσει η δημοκρατία.

Ένιωσες αποτυχημένος...

του π.Λίβυου

Ένιωσες «αποτυχημένος» γιατί την επιτυχία την έχεις συνδέσει με την ευχαρίστηση κάποιου «άλλου» (πατέρα, μάνας, αδελφού, σχολείου, θρησκείας…). Έτσι σε έμαθαν. Να είσαι «ευτυχισμένος» μονάχα όταν ικανοποιείς τα θέλω κάποιου «άλλου».

«Να πιστεύεις ότι πολλά μαθήματα είναι σημαντικότερα από τα χρήματα»

Του vam33

Πριν λίγο καιρό ανακαλυψα αυτόν τον λόγο του Ισοκράτη. Δεν θα ήταν καλύτερο να τον είχα ανακαλύψει στα δεκαεπτά χωρίς να με πρήζουν με το αρχαίο κείμενο, την σύνταξη και τους κανόνες; Να μπορούσε ένας να μιλήσει για την ουσία; Το θυμήθηκα ξανά αυτό το κείμενο του Ισοκράτη όταν είδα τα «400 χτυπήματα» του Φρανσουά Τρυφώ.

Η αιθέρια υπερ-βαρύτητα του ελάχιστου σεβασμού

του Βαγγέλη Προβιά

Το έχω νιώσει στο πετσί μου. Ναι, ο φόβος και η βία κάνουν κόλαση την ζωή. Αλλά ας σταθούμε για λίγο και στην άλλη πλευρά, στην ανοχή, στο λίγο, και βέβαια στην «αγάπη», το πολύ. Είναι ουτοπικό, αλλά σκέφτομαι καμιά φορά, (οκ ομολογώ, είμαι πεπεισμένος) ότι το κακό θα εξέλειπε από τον κόσμο αν οι άνθρωποι είχαμε μία μόνο, μία, στο πετσί μας εμπειρία της ανυπολόγιστης δύναμης που έχει έστω και απειροελάχιστο καλό.

Φούστα σημαίνει αλληλεγγύη

της Δάφνης Χρονοπούλου

Οι Τούρκοι το είχαν ξανακάνει- είχαν πάει στο σχολείο με φουστίτσες όταν η όλο και πιο καταπιεστική κυβέρνησή τους προσπάθησε να επέμβει στο ντύσιμο των συμμαθητριών τους. Τώρα τις ξαναφόρεσαν σαββατόβραδο για να διαμαρτυρηθούν για τη βία που υφίστανται οι γυναίκες.

Νίκος Ρωμανός - justice for all

της Φιλοθέης Βαρσαμή

Μόνος του ο ξεστρατημένος ζητάει το καλύτερο μέσο σωφρονισμού: εκπαίδευση! Και η πολιτεία του την αρνείται γιατί, κατ ουσία, δεν πιστεύει ότι η παιδεία της είναι μέσο σωφρονισμού. Δεν πιστεύει ότι ο κρατούμενος σπουδάζοντας θα βγει κοινωνικός άνθρωπος και όχι σκαστός καταζητούμενος. Δεν παίρνει το ρίσκο "να ανοίξει ένα σχολείο-να κλείσει μια φυλακή" γιατι ξέρει ότι με την εκπαίδευση που διαθέτει καμία φυλακή δε θα *κλείσει*. Ούτε και τη νοιάζει, άλλωστε, ο σωφρονισμός των κρατουμένων.

Το Πολυτεχνείο ζει;

του Πάνου Ζέρβα

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ήταν εθνικοαπελευθερωτική εξέγερση, ακριβώς όπως η αντίστοιχή της στην Κατοχή, δηλαδή η ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου. Την πρώτη φορά η Ελλάδα ήταν υποδουλωμένη στους Γερμανούς, τη δεύτερη στους Αμερικάνους. Ο λαός σύσσωμος συμμετείχε και στο Γοργοπόταμο και στο Πολυτεχνείο και με την ηρωική του δράση (και τη λεβεντιά του) κατόρθωσε να κατατροπώσει τους κατακτητές – στη δεύτερη περίπτωση ρίχνοντας τη χούντα.

Αστυνομικοί χτυπούν παιδιά στον Χολαργό

toportal.gr

"Τα παιδιά μας", λέει ο Σύλλογος Γονέων του Ά Λυκείου Χολαργού, "όλων των γονιών τα παιδιά, δεν χρειάζονται ούτε ξύλο,ούτε αστυνομική επίβλεψη. Αντιθέτως,χρειάζονται νουθεσία, αγάπη,συμπαράσταση και μόρφωση καθολική και όχι επιλεκτική.  Χρειάζονται δασκάλους που σήμερα δεν επαρκούν, χρειάζονται γνώση ουσιαστική κι όχι τον εξεταστικό μαραθώνιο του «Νέου Λυκείου».

Το κέλυφος και το μέλλον

Του Δημήτρη Ρηγόπουλου/ kathimerini.gr

Μόνο το κέλυφος απέμεινε στο εργοτάξιο του ιστορικού Β΄ Γυμνασίου Αρρένων Αθηνών –τη Βίλα Αμαλία– καθώς εργασίες στο παλιό σχολείο βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

"Unschooling" ή ποιοτικά σχολεία για όλους;

Της Γεωργίας Βαλωμένου

Υπάρχει στο facebook μια σελίδα με τον τίτλο Unschooling – Greece (Αποσχολειοποίηση) “Για την προώθηση του unschooling και της ελευθερίας”. Εκεί διαβάζουμε ότι το σχολείο είναι φυλακή, ότι είναι μηχανισμός προπαγάνδας, ότι βλάπτει τα παιδιά. Είναι έτσι όμως; (φωτο: Απο την ανακαίνιση του 46ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνας που έγινε με πρωτοβουλία και εργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, καλλιτέχνης Svetlin Vasilev)

Εκπαιδεύοντας Τον Πελοπίδα

του Γιάννη Πάσχου

Τον μάλωσε η μάνα του για αυτή την ζωγραφιά, όταν επέστρεψε στο σπίτι, αλλά ο μικρός συνεπής με αυτά που έβλεπε γύρω του, συνέχιζε να ζωγραφίζει παρόμοια θέματα. μέχρι που κάποια μέρα, μέσα στο σπίτι τσάντα, ζωγράφισε μόνο τον εαυτό του καθισμένο σε μια καρέκλα. Απόρησε η δασκάλα με την έμπνευση του μικρού και ιδιαίτερα όταν διαπίστωσε ότι το πρόσωπο της γυναίκας που κρατούσε το σπίτι σαν τσάντα, έμοιαζε τόσο πολύ σαν το δικό της.

Σχολική χρονιά σαν καθημερινός ανταρτοπόλεμος

Του Νίκου Παναγιωτόπουλου (f/b)

Η λύση της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών θα είχε νόημα μόνον εφόσον υπήρχε πραγματική μέριμνα για τη δημιουργική απασχόληση των απαλλασσόμενων, κάτι που θα απέτρεπε και τις οδυνηρές για τα παιδιά διακρίσεις...Τι μένει; Η δυνατότητα των γονιών να υπονομεύσουν μεθοδικά την πλύση εγκεφάλου που θα υφίσταται το παιδί στο σχολείο του. Άρα και η υπονόμευση του δασκάλου, στην περίπτωση που παίρνει στα σοβαρά τη διδακτέα ύλη του μαθήματος. Ένας καθημερινός ανταρτοπόλεμος, με λίγα λόγια...

Βαρβάκειο, ένα σχολείο 150 χρόνων

Της Γιούλης Επτακοίλη

Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο αποφοίτησης μαθητών της Βαρβακείου Σχολής γύρω στα μέσα της δεκαετίας του ’30 (φωτογραφικό αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ). Οι Ελένη Γκίκα και Μαίρη Μπελογιάννη, φιλόλογοι, καθηγήτριες του Βαρβακείου Πειραματικού Γυμνασίου, υπογράφουν την καλλιτεχνική επιμέλεια του λευκώματος.

Γράμμα από την Αστυπάλαια

της Βασιλικής Νευροκοπλή

Αυτό που συμβαίνει ξεπερνά κάθε προσδοκία μας. Πεντάχρονα, εξάχρονα και εφτάχρονα παιδιά ξέρουν πότε να μιλήσουν, πότε να ακούσουν, χαίρονται την επικοινωνία και τη μουσική με όλο τους το είναι, λάμπουν από χαρά. Είναι παιδιά του ουρανού και της θάλασσας, των πεζόδρομων που χαίρονται άφοβα το παιχνίδι.

φωτο: mygreecetravelblog

Δημόσια Εκπαίδευση και Κινηματογράφος

toportal.gr

Για τους πρόσφατα θεσμοθετημένους ομίλους στα Πρότυπα Δημόσια Σχολεία ο λόγος της διημερίδας. Αποτίμηση μετά απο τον ένα χρόνο λειτουργίας τους. Ποιά είναι τα προβλήματα; Τι λύσεις προτείνουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί;

Αποτελέσματα 1 έως 20 από 23.