Εμπρός Λοιπον! Ας Χρηματοδοτήσουμε την Γερμανική Αυτοκινητοβιομηχανία!

Του Ιωάννη Μανομενίδη
Με αφορμή τις διαφημίσεις που βλέπω για τα νέου τύπου αυτοκίνητα, αδυνατώ να πιστέψω ότι μπορεί να υπάρχουν τόσο αφελείς Έλληνες, που ακόμη δεν ήρθαν τα χρήματα της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών από την Ευρώπη, κάποιοι επενδύουν χρήματα σε διαφημίσεις, για το πως να τα ξαναστείλουν στην "Γερμανία". Προφανώς το "Γερμανική" είναι κράχτης για την ανάρτηση μου. Η αγορά καινουργών αυτοκινήτων προφανώς αποτελεί χρηματοδότηση όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θεωρητικά και της Ελληνικής (εάν την βρείτε πουθενά). 
 
Γιατί αυτό; Διότι με την αγορά καινούργιων αντί μεταχειρισμένων που ήδη βρίσκονται στη χώρα μας) στέλνουμε χρήματα από την Ελληνική Οικονομία (από τις τράπεζες που κεφαλαιοποιούμε με τα δάνεια που χρεωνόμαστε ως χώρα) στις χώρες των αυτοκινητοβιομηχανιών, όπου εργαζόμενοι και επιχειρηματίες (μεταξύ των οποίων και κάποιοι Έλληνες εργαζόμενοι στην Ευρώπη εκτός Ελλάδας) βγάζουν μισθούς και κέρδη, τα αποταμιεύουν στις εκεί τράπεζες και μετά μας δανείζουν ως χώρα κι ως πολίτες - καταναλωτές, ώστε να ξαναγοράσουμε τα προϊόντα τους.
 
i.  Ένα μικρό μέρος των χρημάτων προφανώς θα πάει και στις εκθέσεις αυτοκινήτων κάποιων επιχειρηματιών που δεν ξέρουν να κάνουν κάτι άλλο ωφέλιμο για την εθνική μας οικονομία (π.χ. παραγωγή βιολογικών αγροτικών προϊόντων που θα εξάγονταν στην Ευρώπη και θα ερχόταν τα ευρόπουλα πίσω στην Ελλάδα),
ii. ενώ κάποιοι άλλοι επιχειρηματίες (λ.χ. συνεργεία επισκευών, αποθήκες ανταλλακτικών) θα μειώσουν τον κύκλο εργασιών τους για μία 5ετία (όσο διαρκεί η εγγύηση),
iii. ενώ κάποιοι άλλοι (μάντρες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων) θα χάσουν κι αλλη αξία τα αυτοκίνητα που έχουν αγοράσει. 
 
Έτσι δεν θα εκπλαγούμε να δούμε κι υπουργούς, βουλευτές ή και δημόσιες υπηρεσίες, αργά ή γρήγορα να στέλνουν τα νόμιμα χρήματα που τους δίνουμε ως αποζημίωση, ή χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να αγοράσουν νέα εισαγόμενα αυτοκίνητα, αντί να αγοράσουν ένα ή και δύο μεταχειρισμένα πενταετίας, για να έχουν κι ένα στην έδρα τους.
 
Θεωρώ προφανώς ορθότερο να αξιοποιήσουμε το εγχώριο κεφάλαιο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντί να εισάγουμε νέα.
Κι είναι καλύτερο διότι επιπλέον με τα μεταχειρισμένα θα αυξήσουμε την είσπραξη τελών κυκλοφορίας, ενώ τα καινούργια προβλέψαμε την απαλλαγή τελών κυκλοφορίας από οχήματα «νέας τεχνολογίας», ενώ στην πραγματικότητα όλα τα καινουργή αυτοκίνητα είναι «νέας τεχνολογίας». Πρακτικά επιδοτούμε την αυτοκινητοβιομηχανία με απώλεια χρημάτων και ρευστότητας από την Ελληνική Οικονομία.
 
Όπως επίσης θεωρώ αναγκαίο, ότι δουλειά κι αν κάναμε πριν, να ψάξουμε να βρούμε κάτι παραγωγικό που κι εμείς να καταναλώσουμε κι οι Ευρωπαίοι να εισάγουν από την Ελλάδα (αντι να μας δανείζουν και να τους βρίζουμε). Δεν βαρεθήκαμε να επιδοτούμε την βιομηχανία των άλλων; Ακόμη και στα αλλουμίνια κουφώματα, η πρώτη παραγωγός χώρα βωξίτη, εισάγουμε κουφώματα από το εξωτερικό!
 
Προφανώς δεν ισχυρίζομαι να απαγορευτεί η εισαγωγή καινουργών αυτοκινήτων. Όμως είναι υπερβολή η απαλλαγή τελών κυκλοφορίας για τους πλούσιους της χώρας μας, ενώ κάνουν επίδειξη. Διότι περί αυτού πρόκειται.

Η άποψη μου είναι προφανώς υπέρ της μείωσης των τελών στα αποσυρθέντα και μεταβιβαζόμενα, ώστε να ξανακυκλοφορήσουν και να αυξηθούν τα έσοδα του κράτους χωρίς εκροή της περιορισμένης ρευστότητας εκτός Ελλάδας. 

Λοιπόν; Απαλλαγή τελών στα καινούρια; Ή κατάργηση της απαλλαγής και ίσως μείωση τελών στα αποσυρθέντα και μεταβιβαζόμενα;