Οι "Φουστανελλάδες" και οι "Διαφωτιστές"

Της Αγγελικής Τριαρίδου

(Ή αλλιώς πως όταν δεν γνωρίζεις την Ιστορία, δεν είσαι σε θέση να μιλάς...)

Ήταν ένα φεησμπουκικό σχόλιο ενός ανεκδιήγητου Λ.Λ., στελέχους λέει του Ποταμιού. Και έλεγε τα εξής: «Γερούν γερά…σπάστου τον τσαμπουκά…! Ποιός περίμενε ότι η Ελλάδα θα ήταν με τον τζιτζιφιόγκο με τις μπούκλες. Και όμως!!» Και συνέχιζε 5 λεπτά μετά: «Ο Βαρουφάκης ως γνήσιος Έλλην νομίζω ότι με bullshits και χαμογελάκια θα κέρδιζε την παρτίδα. Συνέβη αυτό που πάντα συμβαίνει, όταν κάνεις τον έξυπνο σε λαούς που έχουν περάσει από το Διαφωτισμό με όπλο σου τη φουστανέλα. Ευτυχώς ο Ολλανδός δεν μάσησε. Η συνέχεια στο Eurogroup…!!»

Το "bullshit" και το "ευτυχώς" (αυτού του ανεγκέφαλου του Ποταμιού), τα κατάλαβαν και τα σχολίασαν όλοι.

Δυστυχώς όμως, το πιο σημαντικό σε αυτήν την ανάρτηση ελάχιστοι το αντιλήφθηκαν και κανείς μέχρι τώρα δεν το σχολίασε: Για διαβάστε πιο προσεκτικά την πρώτη της version πριν τις διορθώσεις: "Συνέβει αυτό που πάντα συμβαίνει όταν κάνεις τον έξυπνο σε λαούς που έχουν περάσει από τον ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟ, με όπλο σου την ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΛΑ..."
Κατ αρχήν, δεν έχω ακούσει πιο άθλια και ρατσιστική περιγραφή του ελληνικού λαού, των ψηφοφόρων αν θέλετε που αυτός ο κύριος εκπροσωπεί, ημών όλων που ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΜΕ από τον ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟ αλλά είμαστε στη ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΛΑ. Αλίμονο, αυτό είναι το επίπεδο των "μορφωμένων" πανεπιστημιακών άθλιων στελεχών του Ποταμιού, που αναγκάζονται να απευθυνθούν στους "φουστανελλάδες" Έλληνες υπέρ των πολιτισμένων "διαφωτισμένων" εταίρων τους.

Μα δεν ξέρουν και ιστορία, δεν έχουν ιδέα από την ιστορία του πολιτισμού. Δεν τους είπε κανείς ότι η Αναγέννηση και ο Διαφωτισμός - που εμείς τα ταγάρια δεν ζήσαμε - είναι οι βάσεις του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού και έχουν ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ως κινήματα τις ρίζες τους στην φιλοσοφία της Αρχαίας Ελλάδας, στο "Τα πάντα ρει" του Ηράκλειτου, κυρίως στους προσωκρατικούς φιλοσόφους αλλά και κατά πολύ στον Αριστοτέλη και στους μεταγενέστερους. Για να μην πούμε και για τη φουστανέλλα αυτή καθεαυτή, και τον ρόλο της "φουστανελλοφορούσας" επαναστατημένης Ελλάδας του 1800, στον γαλλικό διαφωτισμό, τους Γάλλους και τους Άγγλους οριενταλιστές που ταξίδευαν στην Μεσόγειο για να ανακαλύψουν την αληθινή ουσία της ύπαρξης και να γεννήσουν μαζί με τον διαφωτισμό και το ευρωπαϊκό κίνημα του ρομαντισμού.

Τόσος ελίτισμός, τόσος διαφωτισμός δεν αντέχεται πια, θα πέσω στο επίπεδό τους και θα τους πω ότι στα κλαδιά ζούσαν και από ότι βλέπω συνεχίζουν να ζούνε... Αντέχω τα πάντα αλλά όχι τόσο ελιτισμό από ελεεινούς αμόρφωτους ξεφτίλες, αυτούς από το Ποτάμι, που μου θυμίζουν τον λύκο που προσπαθεί να μεταμορφωθεί σε κοκκινοσκουφίτσα, αυτό με ξεπερνάει, τέλος. Επίσης, έχω αρχίσει να τα παίρνω με την καραμέλα αυτή των Γερμανών φορολογούμενων που "πληρώνουν" το χρέος της Ελλάδας. Όπως λέει και ο κουμπάρος μου από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και μετά (που οι Ευρωπαίοι δεν υπήρχαν ως λαοί) δεν θυμάμαι να έχει κάνει η Ελλάδα κανέναν επεκτατικό πόλεμο, να έχει αποκτήσει αποικίες, να έχει εκμεταλλευτεί τους λαούς και τις ηπείρους, να έχει κλέψει αρχαιότητες και να θησαυρίζει με τις κλεμμένες αρχαιότητες στα μουσεία της, πουλώντας τις για βασικό τουριστικό προϊόν. Στο μουσείο της Περγάμου, σήκωσαν έναν ολόκληρο αρχαιολογικό χώρο, έναν ολόκληρο αρχαίο ναό και κερδοσκοπούν αιώνες τώρα με τα εισιτήρια εκατομμυρίων επισκεπτών πάνω του. Και να ήταν το μόνο... Αυτοί από το Ποτάμι, που κόπτονται για τον πολιτισμό και το Ευρωπαϊκό ιδεώδες για να τους δω να τα ζητήσουν ΟΛΑ πίσω στις χώρες τους της Μεσογείου. Εκεί να δω τους φορολογούμενους Γερμανούς.

Από την εποχή λοιπόν του Διαφωτισμού και του Ρομαντισμού από τις "βορειοευρωπαϊκές" χώρες για έναν λόγο και μόνο - και ο νοών νοείτω -, έρχονταν όλες αυτές οι τρελές σουρπουϊτσες, να βρούν την αληθινή ουσία και το νόημα της ύπαρξής τους σε μια Ευρώπη που εκβιομηχανίζονταν σταδιακά, χάνοντας κάθε μέρα και περισσότερο το πραγματικό νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης. Και νάσου τα λούσα, και νάσου οι φουστανέλλες και νάσου τα έργα και οι φωτογραφίσεις, ήταν της μοδός βλέπεις... Τώρα τόσο που έχω φουντώσει μόνο αν δω τον Ντάισελμπλουμ ντυμένο σε ανάλογη πόζα Oscar Wilde με τη φουστανέλλα, τότε ίσως ηρεμήσω. Α και εκτός από τις αποζημιώσεις να μας στείλουνε και ΟΛΟΙ τους ΟΛΑ τα αρχαία που έκλεψαν πίσω.

Και ένα τελευταίο για τον ανεκδιήγητο αυτόν κύριο του Ποταμιού και τα φεησμπουκικά σχόλιά του και για όλους τους ομοίους του εντός και εκτός Ελλάδας:

ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ο Ντάισελμπλουμ η Ευρώπη του Διαφωτισμού. Λάθος του τα είπανε. Η Ευρώπη του Διαφωτισμού ΉΤΑΝ ο Λόρδος Βύρωνας που ήρθε για να βοηθήσει τους επαναστατημένους Έλληνες για να αφυπνίσει με την παρουσία και το ρεύμα που είχε την ευρωπαική κοινή γνώμη για το τι συνέβαινε στην επαναστατημένη τότε Ελλάδα και πέθανε εδώ στην Ελλάδα δίνοντας και τη ζωή του για τον ΔΙΚΟ μας αγώνα για την ελευθερία.
"Η είδηση του θανάτου του έσκισε σαν αστραπή τον σκοτεινό ουρανό της Ευρώπης". (Αντιγράφω από ένα άρθρο του αδελφού μου). "Στο Λονδίνο, στο Παρίσι, στη Ρώμη, στη Βενετία, στη Βιέννη, ακόμη και στην Αγία Πετρούπολη, οι νεολαίοι φόρεσαν στα καπέλα τους μαύρο πένθος. Ο Γκαίτε ένιωσε πως χάνει τον γιο του - ο Πούσκιν τον μεγάλο του αδελφό. Από τη Ζάκυνθο ο φλογισμένος Σολωμός παράγγειλε στην σιλερική Ελευθερία του να πάψει για να χτυπάει με το σπαθί, γιατί τώρα ήταν ο καιρός των δακρύων. Ο Ουγκώ, αυτός που οι Γάλλοι είχαν βαλθεί να φτιάξουν για νέο Μπάυρον, ήταν ο πιο υποψιασμένος: «χάσαμε ένα κομμάτι από το μέλλον μας». Και ήταν εκείνος ο χαμός που σήμανε την ανεξαρτησία ενός κράτους. Το τέλος του Μπάυρον στο Μεσολόγγι των κεραυνών έγειρε την πλάστιγγα της Ευρώπης υπέρ της Ελεύθερης Ελλάδας.

Ήταν ο μεγαλύτερος ποιητής του κόσμου - κι είχε διαλέξει να πεθάνει σε ένα αλωνάκι γυρεύοντας μέσα στο παραλήρημά του μια θαμπή ιδέα ελευθερίας - που ωστόσο ήταν αρκετή για να κάνει ανεπίστρεπτο ρεύμα την Νέα Ελλάδα. Μήτε ο Μαυροκορδάτος, μήτε κανένας άλλος μπορούσαν να φανταστούν ένα τέτοιο δώρο: ο Μπάυρον θα γινόταν ο νέος Λεωνίδας του ελληνικού έθνους, από εκείνον τον Απρίλη του 1824 το Ναυαρίνο ήταν πια αναπόφευκτο..."

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ να το βάλετε καλά στο μυαλό σας.

Φυσικά αφαιρέθηκε το ρατσιστικό και υποτιμητικό σχόλιο της φουστανέλλας μαζί με τα "bullshit" και τα "ευτυχώς". Η ουσία όμως παραμένει: Κυρίως γι αυτούς που τους ψήφισαν. Από εδώ και πέρα δεν μπορεί τίποτα να τους δικαιολογήσει...

Υ.Γ. Να τους αφιερώσω και κάτι λοιπόν: Στις φωτογραφίες που ακολουθούν με τη σειρά απεικονίζονται, ο Lord Byron στο γνωστό έργο με την ελληνική φορεσιά και ο ο Oscar Wilde φωτογραφημένος στην Αθήνα το 1881. Για να μαθαίνουμε και λίγο ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ και του ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.

#tsipras #varoufakis #Syriza

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Σχόλια

  • 1 Ο/Η Αθηνά έγραψε: (πριν 2 έτη)

    Αν δεν κάνω λάθος ,αν κάνω συγχωρείστε με και διορθώσετε με ο Μπαυρον ήταν Ρομαντικός και ο Ρομαντισμός γεννήθηκε από την απογοήτευση από όσα έταξε ο Διαφωτισμός(βοήθησαν και κάτι Ναπολέοντες και άλλα)Ο Ρομαντισμός είναι συναίσθημα ,ανατροπή οΔιαφωτισμός λογική .Επίσης οι επισκέψεις τους είχαν να κάνουν και με το κομμάτι του Ρομαντισμού που λέγεται εξωτισμός.Η φυγή στο συναίσθημα δηλαδή πάλι

  • 2 Ο/Η Αθηνά έγραψε: (πριν 2 έτη)

    Μου απαντάω οτι όντως ο Φιλελληνισμός έχει και σχέση με τον Νεοκλασικισμό και τον θαυμασμό προς τους Κλασικούς και ο Μπαυρον είχε ´οντως κλασική παιδεία ,παρόλα αυτά αν και ο αυστηρός διαχωρισμός δεν αρμόζει εδώ νομίζω ότι ο Μπαυρον ήταν περισσότερο Ρομαντικός παρά οτιδήποτε άλλο.´Ετσι κι αλλιώς πάντως τον ευχαριστούμε από καρδιάς

  • 3 Ο/Η Καπαγερίδου Ελισάβετ έγραψε: (πριν 2 έτη)

    Ο Διαφωτισμός είναι η ανακάλυψη της αρχαίας Ελληνικής γραμματείας, μαζί και τέχνης, από την Ευρώπη που ζούσε για αιώνες στα σκοτάδια του Μεσαίωνα. Ουγκώ και Νίτσε γράφουν για την αρχαία Ελλάδα με λόγια φλογερά. Ειδικά ο Νίτσε στο εμβληματικό του βιβλίο "Η γέννηση της Τραγωδίας" κάνει έναν ανεπανάληπτο ύμνο για τους αρχαίους Έλληνες ξεπερνώντας την γερμανική του αλλαζονεία. Γράφει: " Θα αναρωτιέται ο αναγνώστης πώς και δεν προσπάθησαν κάποιοι λαοί να αποτινάξουν την πνευματική ηγεμονία των Ελλήνων και να προσπαθήσουν να τους αμφισβητήσουν". Και συνεχίζει: " Αυτό είναι αδύνατον. Γιατί όσοι το προσπάθησαν έγιναν αυτόματα γελοίοι επειδή οι Έλληνες με το ολόχρυσο άρμα του πολιτισμού τους, τους προσπερνούν αφήνοντας πίσω τους την χρυσή σκόνη του αξεπέραστου πολιτισμού τους" (ελεύθερη απόδοση όπως το θυμάμαι μετά από χρόνια). Κι αν κάποιος παρατηρήσει ότι αυτοί αναφέρονται στους αρχαίους Έλληνες, έχουμε και τους υμνητές των σύγχρονων Ελλήνων. Ο Χένρι Μίλλερ Π.χ έγραψε το περίφημο έργο του "Ο Κολοσσός του Μαρουσιού" στο οποίο γράφει: " Οι Έλληνες έχουν μια αρετή που πίστευα πως είχε χαθεί για πάντα από τη γη. Την μεγαλοψυχία! Όπου κι αν πήγαινα οι Έλληνες άνοιγαν σαν λουλούδια για να με αγκαλιάσουν". Και για τις Ελληνίδες γράφει το ωραιότερο κοπλιμέντο που έχω διαβάσει: " Οι Ελληνίδες έχουν κάτι το βασιλικό επάνω τους, δείγμα πανάρχαιης καταγωγής!" . Έρχεται τώρα αυτός ο γραικύλος, αυτός ο απαίδευτος και υποτιμά την παππουδίστικη φουστανέλλα μας που εξαγιάστηκε μέσα στο Μεσολόγγι, τόπο παγκόσμιο σύμβολο ελευθερίας. Ας διαβάσει τουλάχιστον τον Κασομούλη και θα εκτιμήσει περισσότερο τον λαό στον οποίο ανήκει(;), μαθαίνοντας τι Θ ε ο ί είχαν πολεμήσει εκεί μέσα για να ασχημονεί τώρα αυτός ο γραικύλος!

loading..